יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

דיסלקציה - על קצה המזלג



הגדרה: "לקות למידה קוגניטיבית שבה מעורבים תהליכי ארגון, עיבוד, וניתוח מידע.
ההשפעה כלפי חוץ קושי בקריאה, קושי שפתי ".

דיסלקציה היא בעיה נירולוגית שקשורה לתפקודי המוח. 

איך היא מתבטאת :

קריאה לא רציפה
היגוי שגוי
הפיכת אותיות
שגיאות כתיב

השפעה רגשית :

מוטיבציה נמוכה ללמוד
פאסיבית
פחד מכישלון
חוסר יכולת לממש את הפוטנציאל

היו שנים שחשבו שלא ניתן לטפל בקושי זה, התקדמנו והיום מלמדים טקטיקות למידה להתגבר על הקושי.
והאמת שגם אני חשבתי שהדרך היחידה להתגבר על הלקוחת היא למידה אחרת שמציידת את המתמודד עם הקושי בכלים טובים.

עד ש...

לפני כמה שנים הגיע אלי ילדה, לדבריה האם לילדה יש התקפי זעם, חוסר רצון ללמוד, ציונים נמוכים.
כדרך אגב האימא סיפרה שהילדה דיסלקטית.

בתחילת הטיפול נתתי לילדה לקרוא קטע טקסט 

הקריאה הייתה : לא רציפה, עם שגיאות היגוי , ללא התייחסות לנקודות ופסיקים, קריאה מונוטונית
וכאשר שאלתי אותה שאלות היא לא ידעה לענות.
בתום הטיפול נתתי לילדה לקרוא את אותו קטע טקסט, הקריאה הייתה רציפה, הקריאה הייתה רציפה, התייחסה לפסיקים ונקודות ואף תיקנה את עצמה כאשר הגתה מילה לא נכון.
וידע להשיב על השאלות.

אבל מה שקרה לאחר מכן בין טיפול לטיפול הדהים אותנו, הילדה החלה להתמודד עם השיעורים, התקפי הזעם נעלמו, היא הפכה להיות יוזמת.
שינוי מקצה לקצה.
החלטתי לחקור את הנושא ומצאתי אחוזי הצלחה גדולים בשיפור יכולת הקריאה בזכות הטיפולים.


איך הנס יכול להתרחש  ?


איך יכול להיות שטיפול שמשלב גוף, נפש, אנרגיה ומיינד יכול לעשות שינוי מקצה לקצה ?
ןהתשובה שלי: האם התשובה באמת חשובה ?
בעיני חשוב התוצאה !!!

התוצאה שמגיעים אלי ילדים וגם נשים שמתמודדות עם קושי בקריאה וחל שיפור משמעותי ביכולת הקריאה ובהשלכות שנגרמות עקב הקושי.

לגוף שלנו יכולת לתקן את עצמו כאשר נותנים לו את הקרקע המתאימה.

ולכן אין מושג כזה "בלתי אפשרי" הכל אפשרי