יום שבת, 23 בדצמבר 2017

בואו נדבר על חיסונים, בעד נגד ומה שבינהם...

בואו נדבר על חיסונים. במיוחד על חיסון חצבת. אני רוצה לספר לכם כמה דברים שאני גיליתי כאשר התלבטתי אם לחסן או לא. אבל לפני חשוב לי להדגיש הפוסט לא מדבר על בעד או נגד חיסונים הפוסט מטרתו לפתוח חומר למחשבה ללמד אותכם לחשוב האם זה נכון לי או לא. בינינו, יש חיסונים שהם מצילי חיים, יש חיסונים מיותרים, יש חיסונים שיכולים להיות טובים לאחד ואסון לאחר.
החלטה יכולה לבוא כאשר יש הבנה. באופן אישי, את הגדולה שלי חיסנתי אבל לא לפי לוח הזמנים שהמדינה קבעה. את הקטנה שלי לא חיסנתי בחלק מהחיסונים מכיוון שהיא בקבוצה שהחיים יכולים להתהפך עקב החיסון (גיליתי לבד אף אחד לא סיפר לי). המשמעות של חיסון היא הכנסת נגיף מומת או מוחלש לתוך הגוף, המערכת החיסונית מזהה את הנגיף ואמורה לייצר נוגדנים נגדו שיגנו על הגוף בעת הדבקות אמיתית.
מסיבה לא ברורה (היום כבר יודעים שמדובר בכשל נירולוגי) מערכת החיסון לא מסוגלת/לא יודעת איך להתמודד מול הנגיף. הנגיף נשאר בגוף וגורם לדלקת סמויה במעי ובמוח. דלקת במוח משפיעה על תפקודי הגוף והתוצאה שתראה כלפי חוץ היא אוטיזם, פיגור, קשב וריכוז, זיכרון, קשיי למידה.....
נכון לרוב הילדים יש את המנגנון שאמור לפרק ולייצר נוגדנים מול הנגיף אבל מספיק ילד אחד.
המסר שלי: תשאלו שאלות, תחקרו, תקשיבו לתחושות הבטן ואל תילכו אחרי העדר. שיתוף הפוסט הוא צעד קטן שלכם ומידע חשוב לאחד החברים שלכם ולכן שתפו.
ליאורה פלד - איזון רגשי מטפלת רגשית דרך התת מודע