יום שישי, 17 בנובמבר 2017

לטפל בילד לפני שהדימוי נפגע....



לקויות למידה, דיסלקציה, קשב וריכוז... 

לא מתחילים כאשר הילד עולה לכיתה א' או בבית הספר,
ניתן לזהות סימנים מקדימים ולטפל בהן לפני שהבעיה הופכת למורכבת.

דוגמא לסימנים מקדימים :  

דיסלקציה - ילדים שרכשו את יכולת השפה בשלב מאוחר.
                תנועה פיסית מוגבלת/מסורבלת.
                קושי לחבר תמונה למילה. 
                טראומה בילדות .
                מתקשים להתמצא במרחב, הולכים לאיבוד בקלות .
                סובלים מחרדות/פחדים מעבר לילדים אחרים.

קשב וריכוז - משיכה לטלוויזיה באובססיה - מהצד מרגישים כאילו יש שם התמכרות,
                  המסך מאפשר להם להיות ממוקדים בדבר אחד ולהשקיט את הגירויים מבחוץ.
                  שמיעה מחודדת יתר על המידה -   את ובעלך מדברים בסלון והוא בחדר בצד
                  השני של הבית, את שואלת את בעלך שאלה והילד עונה.


מה הטיפ שלי אליך אימא ?

תקשיבי לקולות הבטן שלך, את יודעת לזהות את הסימנים !
נכון מסביב יש קולות  כמו ההורים שלך/שלו, החברות, הרופא, האחות, אנשי מקצוע שונים
אומרים לך אחרת ומטילים ספק בתחושת הבטן שלך.

את יודעת הכי טוב תקשיבי לעצמך!!!

טיפול מוקדם יכול לשנות את כל חווית הילדות והביטחון של הילד.  

הרבה פעמים אני נתקלת בהורים שאומרים
"כבר בגיל שלוש הבנתי שמשהו לא בסדר והרופא, האחות אמרו לי שהכל בסדר"

ואז בכיתה א' הילד מתקשה לרכוש את הקריאה,
ובכיתה ב' הוא מתקשה להכין שיעורים,
ובכיתה ג' הוא מפתח קשב וריכוז כי הוא תפס פערים
ובכיתה ד' מתחילים בעיות התנהגות קשות. 

ועל זה מתלווה דימוי עצמי נמוך, חוויה של כישלון. 

את כל זה אפשר לאבחן ולטפל עוד לפני טרום בית הספר
לאתר את הגורם השורשי לתסמין למשל :
 הריון מתוח,
 לידה התערבותית,
 מתח שהאם חוותה בתקופת ההיריון....

אל תחכי שהדברים יהיו מורכבים
טפלי כבר שהבטן שלך אומרת "משהו לא בסדר".