יום ראשון, 4 ביוני 2017

העברה בין דורית


מהי "העברה בין דורית" ?
האם מדובר בירושה שהיא כסף ורכוש ?
אם ניתן להוריש צבע עור, צבע שיער, גובה, מחלות אז האם ניתן
להוריש גם ערכים, אמונות וגם חוויות חיים חוסמות ומגבילות ?
צבע עיניים, עור , מבנה פנים... זו ירושה שלא ניתן לשנות אותה
(האמת שאם כל הניתוחים היום זה כבר אפשרי אבל כרוך בכאב ובהמון כסף),

האם ניתן לשנות ירושה של חוויות חיים ?

לפעמים אני רוצה לצעוק שישמעו אותי עד השמיים.
לצעוק לאותן אימהות:  טפלי בפצעים שלך אם לא למענך אז למען דור ההמשך.
קוראים לזה "העברה בין דורית" – הכוונה שאנחנו כאימהות מעבירות ב - ד.נ.א גם את סיפורי חיינו.
הילדים נושאים על גבם סיפור חיים שלא שייך אליהם אך הם חווים אותו כאילו הוא שלהם.
כמטפלת אני רואה איך הסבתא, האימא, הילדה חיים את אותה חוויה.
לדוגמא:
אישה שעברה פגיעה מינית בילדותה שלא טופלה, ילדתה גם עברה פגיעה והאימא לא ידעה
 תוך כדי טיפול התברר שגם הסבתא עברה פגיעה- חוסר היכולת להתמודד גרמה לעצימת עיניים.
אישה שחוותה בילדות נטישה חוזרת של הורה, הבטחות שלא קוימו 
ילדתה התמודדה עם חרדת נטישה וחוסר אמון למרות שגם האימא וגם האבא הורים מטיבים שתמיד עמדו לצידה.
חווית הנטישה וחוסר האמון צרובה בד.נ.א של האימא ועברה לילדה דרך הד.נ.א.
בדיוק כמו שצבע העיניים, סוג השיער, גובה ההורה... עובר דרך הד.נ.א לתינוק.

נכון  שנתון כמו גובה, צבע שיער, צבע עיניים זה נתון שלא ניתן לשינוי
אבל העברה בין דורית של סיפורי חיים בהחלט ניתן לשנות ואפילו בקלות.
כל מה שנדרש זה א ו מ ץ לשנות ולהתחיל מסע לעבר העבר. 
לשמחתי אני זוכה לראות עוד ועוד נשים שאומרת די!!!!! 
לראות את התהליך שהן עוברות  וקטיעת העברה הבין דורית לדור ההמשך מאוד מרגש ומשמח אותי.
אז כן לפעמים אני רוצה לצעוק לשמיים שאת כאימא יכולה לעצור את העברה הבין דורית,
כל מה שאת צריכה לעשות זה להסכים לטפל בעצמך ולהתמודד עם הכאב שעולה ולו למען הילדים שלך.
רוצה ?

מוזמנת להתקשר ולקבוע :

ליאורה פלד - איזון רגשי
050-9555114